BWA Warszawa
BWA Warszawa
Martyna Czech, Leszek Knaflewski "Nic nas nie łączy"
25.05.2019 - 30.06.2019
FOAF 2019: BWA Warszawa hosting Gianni Manhattan (Vienna) + Kristina Kite (LA) BWA Warszawa
06.04.2019 - 11.05.2019
Witek Orski "Wolałbym o tym nie mówić"
14.02.2019 - 30.03.2019
Między Zbawieniem a Konstytucją
11.11.2018 - 05.01.2019
WGW 2018: Agnieszka Brzeżańska, Jan Dobkowski, Zuza Krajewska "Boginie"
21.09.2018 - 27.10.2018
Jadwiga Sawicka "Odruchy protestu"
23.06.2018 - 31.07.2018
Ewa Ciepielewska "Zwierzęta wsparcia emocjonalnego"
12.05.2018 - 16.06.2018
FOAF: Jiří Thýn, Piotr Makowski, Witek Orski, "Linia"
07.04.2018 - 28.04.2018
Adam Adach "Demos i demony"
03.03.2018 - 04.04.2018
Agnieszka Kalinowska "Ciężka woda"
27.01.2018 - 28.02.2018
WGW 2017: Yann Gerstberger, Sławomir Pawszak, Hanna Rechowicz "Cudowne i pożyteczne"
22.09.2017 - 25.11.2017
WGW2017: WYKWITEX
22.09.2017 - 24.09.2017
"Living in a Material World" Paweł Dudziak, Adrian Kolerski, Michał Sroka, Eliasz Styrna, Katarzyna Szymkiewicz
02.09.2017 - 16.09.2017
Małgorzata Szymankiewicz "Rozciąganie pojęć"
27.05.2017 - 29.07.2017
Ruben Montini "One Person Protest"
27.05.2017 - 27.05.2017
Wielka 19
04.03.2017 - 06.05.2017
DYNAMIKA POGORSZEŃ
28.01.2017 - 25.02.2017
Witek Orski & Maria Toboła "Wirujący seks"
17.12.2016 - 14.01.2017
WGW 2016: Karol Radziszewski "Ali"
23.09.2016 - 19.11.2016
Małe formy rzeźbiarskie
19.06.2016 - 10.09.2016
Sławomir Pawszak "Gorąc"
12.03.2016 - 28.05.2016
Krzysztof Maniak "Przypomina mi się śnieg"
06.02.2016 - 05.03.2016
Lada Nakonechna, Zhanna Kadyrova "Eksperymenty"
05.12.2015 - 30.01.2016
WGW 2015: Ewa Axelrad "Minimalne, Konieczne, Obiektywnie Umiarkowane"
25.09.2015 - 21.11.2015
Małgorzata Szymankiewicz "Postprodukcja"
26.06.2015 - 12.09.2015
Joanna Janiak, Piotr C. Kowalski "Z natury rzeczy"
25.04.2015 - 13.06.2015
Iza Tarasewicz "Logistyka odzysku"
14.02.2015 - 19.04.2015
Karol Radziszewski "W cieniu płomienia"
29.11.2014 - 04.02.2015
WGW: Olga Mokrzycka-Grospierre, Nicolas Grospierre "Szkiełko w oku"
26.09.2014 - 22.11.2014
Jadwiga Sawicka "Fragmenty opowiadania"
24.05.2014 - 24.07.2014
Jakub Woynarowski "Saturnia Regna"
15.03.2014 - 17.05.2014
Sławomir Pawszak „Cannabis, whisky, ananas”
11.01.2014 - 08.03.2014
The Gardens. Laura Kaminskaite, Augustas Serapinas
23.11.2013 - 19.12.2013
Agnieszka Kalinowska "Ściana wschodnia"
27.09.2013 - 16.11.2013
Zuza Krajewska "Przesilenie"
29.06.2013 - 14.09.2013
WITHERED, Galeria Kisterem, Budapeszt
21.06.2013 - 15.08.2013
LITTLE WARSAW "Enter"
25.04.2013 - 21.06.2013
"Warszawa. Nazajutrz...." Galeria Vartai, Wilno
11.04.2013 - 11.05.2013
Samoorganizacja, część 2: New Roman
23.03.2013 - 20.04.2013
Ewa Axelrad "Warm Leatherette"
26.01.2013 - 20.03.2013
Samoorganizacja, część 1: Pewność
05.01.2013 - 19.01.2013
Ziemilski / Marriott / Koniec świata
21.12.2012 - 21.12.2012
Kama Sokolnicka "Zardzewiałe elementy naszego ogrodu"
28.09.2012 - 30.11.2012
"ALPHAVILLE" Griffin Artspace, Warszawa
28.09.2012 - 30.12.2012
Krystian TRUTH Czaplicki "The Changeling"
21.07.2012 - 09.08.2012
Adam Adach "Reprezentacja"
21.04.2012 - 07.07.2012
Małgorzata Szymankiewicz, Przemek Dzienis "Sub pop"
25.02.2012 - 14.04.2012
Nicolas Grospierre "Bank"
03.12.2011 - 11.02.2012
Tribute To Fangor
05.11.2011 - 20.11.2011
"Nowy porządek", Art Stations, Poznań
29.09.2011 - 09.02.2012
Wojtek Ziemilski "Nowy porządek" performance
23.09.2011 - 24.09.2011
Agnieszka Kalinowska „Wygasłe neony”
10.09.2011 - 30.10.2011
Jarosław Fliciński "Tego nikt do końca nie wie"
25.06.2011 - 28.08.2011
OTWARCIE "Plądrujemy ruiny rzeczywistości"
07.05.2011 - 11.06.2011

artyści
wystawyBWA Warszawa
wydarzenia
Targi
o nas

english version
FOAF 2019: BWA Warszawa hosting Gianni Manhattan (Vienna) + Kristina Kite (LA)

FRIEND OF A FRIEND
BWA Warszawa gości Gianni Manhattan (Vienna) + Kristina Kite (LA)

6-7.04.2019, 12-19

BWA Warszawa: Karol Radziszewski
Gianni Manhattan: Matthieu Haberard, Marina Faust
Kristina Kite: Amy O'Neill

Formuła “FOAF” opiera się na dzieleniu się przestrzenią wystawienniczą galerii lokalnych z zagranicznymi. Jedno z założeń projektu to stworzenie komplementarnego wobec targów sztuki modelu prezentacji sztuki współczesnej, nawiązanie nowych relacji i usieciowienie polskiej sztuki. “FOAF” umożliwia lokalnej publiczności kontakt z pracami międzynarodowych artystów, często nieprezentowanych dotychczas w Polsce.

foaf.pl

 

Matthieu Haberard interesuje się strefą liminalną między dorosłością a dzieciństwem. Pomimo niezwykłego kunsztu jego rzeźb - każda praca jest drobiazgowo wykonywana ręcznie, świadomie ignorując łatwiejsze techniki produkcji technologicznej, takie jak drukowanie 3D - aspekt „nieuczenia się” jest dominujący w jego praktyce: Haberard jest zainteresowany dziką wyobraźnią dzieci, którą często gubią po wejściu w dorosłość. Jego rzeźby i prace tekstylne są ewokacją intuicji u dzieci, umyślnym porzuceniem rozumu, konsekwencji i ograniczeń języka. Prace Haberarda, w całej ich żartobliwości, zawsze kryją w sobie ciemność.
Ur. 1991 w Tuluzie; mieszka i pracuje w Paryżu. Wybrane wystawy: 100%, Halle de la Villette, Paris (2019); Outside Our, Fondation Emerige, Paris; The Dance of Atoms, curated by Daiga Grantina, DOC, Paris; Beaux Amis, Wendy Gallery, Paris (2018); Sur La Route Après l'Insomnie, Gianni Manhattan, Vienna; Nos Ombres Devant Nous, Fondation Ricard, Paris (2017).
Matthieu Haberard interesuje się strefą liminalną między dorosłością a dzieciństwem. Pomimo niezwykłego kunsztu jego rzeźb - każda praca jest drobiazgowo wykonywana ręcznie, świadomie ignorując łatwiejsze techniki produkcji technologicznej, takie jak drukowanie 3D - aspekt „nieuczenia się” jest dominujący w jego praktyce: Haberard jest zainteresowany dziką wyobraźnią dzieci, którą często gubią po wejściu w dorosłość. Jego rzeźby i prace tekstylne są ewokacją intuicji u dzieci, umyślnym porzuceniem rozumu, konsekwencji i ograniczeń języka. Prace Haberarda, w całej ich żartobliwości, zawsze kryją w sobie ciemność.

 

Marina Faust ur. 1950 w Wiedniu, mieszka i pracuje w Wiedniu i Paryżu. Praktyka Mariny Faust zrodziła się z fotografii dokumentalnej, następnie Frog przez prawie 20 lat współpracowała z Martinem Margielą. Pracowała również przy fotografii wnętrz i aktywnie współpracuje z francuskim magazynem sztuki FROG. Wybrane wystawy: Klassentreffen, Werke aus der Sammlung Gaby und Wilhelm Schürmann, MUMOK, Vienna; Margiela, les années Hermès, Musée des Arts Décoratifs, Paris (2018); It’s Only You, Le Consortium, Dijon, France; The Archive Box, Corso Como, Milan / Laila, Tokyo / Artcurial, Vienna (2017); Franz West ARTISTCLUB, 21er Haus, Vienna; Le Mérite 2014-2016, Treize, Paris; The People’s Cinema, Salzburger Kunstverein, Austria (2016); New Ways of Doing Nothing, Kunsthalle Wien (2014); Reflecting Fashion, MUMOK, Vienna; Talk without Words (Christopher Wool), Marina Faust - Franz West, Franz West, Man with a Ball, Gagosian Gallery London (2012).

W dziełach i instalacjach Amy O’Neill przeszłość i teraźniejszość zmuszają do zmiany amerykańskich nawiedzeń i historii za pomocą obiektywu zarówno osobistego, jak i politycznego. W seria najnowszych rysunków zapożycza obrazy z kolekcji jej dziecięcych „Wish Books” (Księga życzeń), dużych katalogów, które domy towarowe kiedyś produkowały w oczekiwaniu na święta. Świąteczna reklama, transponowana za pomocą dłoni i oczu O’Neill, nabiera nieco zniekształconej wrażliwości, sugerując ciemniejszy nurt w grach dziecięcych i rodzinnych. W „Wish Books” (2017) drewniana rama otwiera się, aby umożliwić rozwinięcie serii szkiców; prawdziwej listy życzeń prezentów i zabawek. Nowa seria gwaszy O’Neill, zainspirowana „Siedmioma grzechami głównymi” Hieronima Boscha, przedstawia artystkę i jej siostry namalowane z fotografii z dzieciństwa. Obrazy przedstawiają trzy dziewczyny przebrane na różne święta, tworząc kolorowe obrazki, które są głęboko psychologiczne. O’Neill mówi: „Nie tęsknię za przeszłością, którą pamiętam tylko powierzchownie. Prace mają na celu zakwestionowanie tego, jak pamiątki z dzieciństwa wprowadzają nas do obecnej żonglerki opowieści uprawianej przez Trumpa. Albo, jak powiedział kiedyś psycholog kognitywny Ulric Neisser, „Z kilku przechowywanych chipów kostnych pamiętamy dinozaura”.
ur.1971, mieszka i pracuje w Nowym Jorku. Wybrane wystawy: Swiss Institute, NY; MAMCO, Geneva; Wexner Center for the Arts, Columbus, OH; Sculpture Center, Long Island City, NY; Le Consortium, Dijon; and PS1/MOMA, Long Island City, NY. O’Neill also has several monographs and artist’s books, including Red Headed Stranger (Karma, 2014), Forests, Gardens & Joe’s (J & L Books/Centre Culturel Suisse, Paris, 2011), The Old Woman’s Shoe (One Star Press, 2009) and Amy O’Neill: Suburban Imagination (JRP Ringier, 2008).

Karol Radziszewski - twórca filmów, fotografii, instalacji, autor projektów interdyscyplinarnych. Urodził się w 1980 roku w Białymstoku. Absolwent Wydziału Malarstwa warszawskiej ASP. Jest również wydawcą magazynów, książek, tworzy projekty modowe i kuratorskie. Wydawca i redaktor naczelny magazynu "DIK Fagazine". Laureat Paszportu Polityki (2009).
„1989” to cykl malarski inspirowany dziecięcymi rysunkami, w których komentował we właściwy dla 9-latka sposób, wydarzenia polityczne przełomu lat 1989/1990. Na obrazach pojawiają się więc motywy przeniesione wprost ze szkolnych zeszytów do plastyki: hasło SOLIDARNOŚĆ, postaci bohaterów tamtych wydarzeń wymieszane z całym dziecięcym imaginarium: syrenami, zwierzętami, rycerzami i księżniczkami. Równie ważne miejsce zajmują w projekcie motywy religijne (fascynacja obrzędowością katolicką, figurami świętych i męczenników).