BWA Warszawa
BWA Warszawa
WGW 2018: Agnieszka Brzeżańska, Jan Dobkowski, Zuza Krajewska "Boginie"
21.09.2018 - 27.10.2018
Jadwiga Sawicka "Odruchy protestu"
23.06.2018 - 31.07.2018
Ewa Ciepielewska "Zwierzęta wsparcia emocjonalnego"
12.05.2018 - 16.06.2018
FOAF: Jiří Thýn, Piotr Makowski, Witek Orski, "Linia"
07.04.2018 - 28.04.2018
Adam Adach "Demos i demony"
03.03.2018 - 04.04.2018
Agnieszka Kalinowska "Ciężka woda"
27.01.2018 - 28.02.2018
WGW 2017: Yann Gerstberger, Sławomir Pawszak, Hanna Rechowicz "Cudowne i pożyteczne"
22.09.2017 - 25.11.2017
WGW2017: WYKWITEX
22.09.2017 - 24.09.2017
"Living in a Material World" Paweł Dudziak, Adrian Kolerski, Michał Sroka, Eliasz Styrna, Katarzyna Szymkiewicz
02.09.2017 - 16.09.2017
Małgorzata Szymankiewicz "Rozciąganie pojęć"
27.05.2017 - 29.07.2017
Ruben Montini "One Person Protest"
27.05.2017 - 27.05.2017
Wielka 19
04.03.2017 - 06.05.2017
DYNAMIKA POGORSZEŃ BWA Warszawa
28.01.2017 - 25.02.2017
Witek Orski & Maria Toboła "Wirujący seks"
17.12.2016 - 14.01.2017
WGW 2016: Karol Radziszewski "Ali"
23.09.2016 - 19.11.2016
Małe formy rzeźbiarskie
19.06.2016 - 10.09.2016
Sławomir Pawszak "Gorąc"
12.03.2016 - 28.05.2016
Krzysztof Maniak "Przypomina mi się śnieg"
06.02.2016 - 05.03.2016
Lada Nakonechna, Zhanna Kadyrova "Eksperymenty"
05.12.2015 - 30.01.2016
WGW 2015: Ewa Axelrad "Minimalne, Konieczne, Obiektywnie Umiarkowane"
25.09.2015 - 21.11.2015
Małgorzata Szymankiewicz "Postprodukcja"
26.06.2015 - 12.09.2015
Joanna Janiak, Piotr C. Kowalski "Z natury rzeczy"
25.04.2015 - 13.06.2015
Iza Tarasewicz "Logistyka odzysku"
14.02.2015 - 19.04.2015
Karol Radziszewski "W cieniu płomienia"
29.11.2014 - 04.02.2015
WGW: Olga Mokrzycka-Grospierre, Nicolas Grospierre "Szkiełko w oku"
26.09.2014 - 22.11.2014
Jadwiga Sawicka "Fragmenty opowiadania"
24.05.2014 - 24.07.2014
Jakub Woynarowski "Saturnia Regna"
15.03.2014 - 17.05.2014
Sławomir Pawszak „Cannabis, whisky, ananas”
11.01.2014 - 08.03.2014
The Gardens. Laura Kaminskaite, Augustas Serapinas
23.11.2013 - 19.12.2013
Agnieszka Kalinowska "Ściana wschodnia"
27.09.2013 - 16.11.2013
Zuza Krajewska "Przesilenie"
29.06.2013 - 14.09.2013
WITHERED, Galeria Kisterem, Budapeszt
21.06.2013 - 15.08.2013
LITTLE WARSAW "Enter"
25.04.2013 - 21.06.2013
"Warszawa. Nazajutrz...." Galeria Vartai, Wilno
11.04.2013 - 11.05.2013
Samoorganizacja, część 2: New Roman
23.03.2013 - 20.04.2013
Ewa Axelrad "Warm Leatherette"
26.01.2013 - 20.03.2013
Samoorganizacja, część 1: Pewność
05.01.2013 - 19.01.2013
Ziemilski / Marriott / Koniec świata
21.12.2012 - 21.12.2012
Kama Sokolnicka "Zardzewiałe elementy naszego ogrodu"
28.09.2012 - 30.11.2012
"ALPHAVILLE" Griffin Artspace, Warszawa
28.09.2012 - 30.12.2012
Krystian TRUTH Czaplicki "The Changeling"
21.07.2012 - 09.08.2012
Adam Adach "Reprezentacja"
21.04.2012 - 07.07.2012
Małgorzata Szymankiewicz, Przemek Dzienis "Sub pop"
25.02.2012 - 14.04.2012
Nicolas Grospierre "Bank"
03.12.2011 - 11.02.2012
Tribute To Fangor
05.11.2011 - 20.11.2011
"Nowy porządek", Art Stations, Poznań
29.09.2011 - 09.02.2012
Wojtek Ziemilski "Nowy porządek" performance
23.09.2011 - 24.09.2011
Agnieszka Kalinowska „Wygasłe neony”
10.09.2011 - 30.10.2011
Jarosław Fliciński "Tego nikt do końca nie wie"
25.06.2011 - 28.08.2011
OTWARCIE "Plądrujemy ruiny rzeczywistości"
07.05.2011 - 11.06.2011

artyści
wystawyBWA Warszawa
wydarzenia
Targi
o nas

english version
DYNAMIKA POGORSZEŃ

artyści: Adam Adach, Ewa Axelrad&Steve Press, Agnieszka Kalinowska, Piotr C. Kowalski, Zuza Krajewska, Marek Raczkowski, Karol Radziszewski, Jadwiga Sawicka, Karolina Wiktor

Co artyści myślą o Polsce

Zuza Krajewska, 2016

Jadwiga Sawicka, DYNAMIKA POGORSZEŃ, 2013, tkanina dwuosnowa, 140x291 cm

Zdjęcie autorstwa Zuzy Krajewskiej przedstawia modelkę Martę Dyks maszerującą na czele współorganizowanego przez nią Marszu Godności, jednej z setek demonstracji, jakie miały miejsce w Polsce w ostatnim czasie.
Tematem prac Ewy Axelrad jest refleksja nad ambiwalencją systemów bezpieczeństwa przybierających formę narzędzi opresji, skierowanych wobec jednostki.

Powstała w 2010 roku People Agnieszki Kalinowskiej należy do cyklu prac odnoszących się do problematyki uchodźczej. Odwzorowuje autentyczny znak drogowy z leżącego na meksykańsko-amerykańskim pograniczu San Diego ostrzegający przed uciekającymi, spłoszonymi ludźmi. Prosta, uboga technika wyklejania słomą została zastosowana przez artystkę dlatego, że jest dostępna dla wszystkich. Godło uplecione z papierowego sznurka sprawia wrażenie zardzewiałego, opuszczonego, zapomnianego, albo zdewaluowanego.
Fag Fighters Karola Radziszewskiego to kolejna odsłona działań fikcyjnej gejowskiej bojówki walczącej w heteronormatywnej rzeczywistości i nie unikającej przemocy, również seksualnej.
Obraz Adama Adacha z 2007 przedstawia gabinet Ministra Edukacji z czasów koalicji PiS-Samoobrona-LPR w latach 2005-2008. Został namalowany na podstawie zdjęcia w prasie. W gmachu Ministerstwa w Alei Szucha w Warszawie w czasie wojny mieściła się główna siedziba Gestapo. Jak zauważyła Ewa Mikina: „na ścianie po prawej krzyż, po lewej ikony. Symbole wiary w gabinecie wysokiego urzędnika państwowego…”. Brak twarzy jest nawiązaniem do portretu urzędnika carskiej Rosji namalowanego przez Ilje Riepina w 1903 roku.

Tkanina Jadwigi Sawickiej jest rezultatem współpracy z ludową tkaczką Danutą Radulską i powstała w 2013 na wystawę Splendor tkaniny w Zachęcie. 

Gra w litery Karoliny Wiktor z 2016 rok to puzzle polityczne aktywujące odbiorcę do tworzenia haseł, tekstów na podstawie czcionki brakującej. Autorka, która cierpiała afazję (2009 roku przeszła dwa udary) skierowała swoja uwagę w stronę liter, tekstów i poezji wizualnej. Jednocześnie wydarzenia ostatnich lat w Polsce, jak i na świecie stały się inspiracją Gry w litery i grafik, które tworzy i na bieżąco publikuje na swoim blogu www.poezjawizualna.blogspot.com
Polska 2016 z lotu ptaka Piotra C. Kowalskiego (wg serigrafii Krzysztofa Balcerowiaka) jest „stworzona” przez ptaki z guana. To nie tylko reakcja na aktualną sytuację, ale też kontynuacja cyklu obrazów powstałych ze śladów, w tym przypadku „Obrazów przelotnych” zapoczątkowanych w 1998 roku. Kowalski kładł płótno na jakiś czas bezpośrednio na pomoście, żeby ptaki zostawiły swoje ślady.