BWA Warszawa
BWA Warszawa
Między Zbawieniem a Konstytucją
11.11.2018 - 05.01.2019
WGW 2018: Agnieszka Brzeżańska, Jan Dobkowski, Zuza Krajewska "Boginie"
21.09.2018 - 27.10.2018
Jadwiga Sawicka "Odruchy protestu"
23.06.2018 - 31.07.2018
Ewa Ciepielewska "Zwierzęta wsparcia emocjonalnego"
12.05.2018 - 16.06.2018
FOAF: Jiří Thýn, Piotr Makowski, Witek Orski, "Linia"
07.04.2018 - 28.04.2018
Adam Adach "Demos i demony"
03.03.2018 - 04.04.2018
Agnieszka Kalinowska "Ciężka woda"
27.01.2018 - 28.02.2018
WGW 2017: Yann Gerstberger, Sławomir Pawszak, Hanna Rechowicz "Cudowne i pożyteczne"
22.09.2017 - 25.11.2017
WGW2017: WYKWITEX
22.09.2017 - 24.09.2017
"Living in a Material World" Paweł Dudziak, Adrian Kolerski, Michał Sroka, Eliasz Styrna, Katarzyna Szymkiewicz
02.09.2017 - 16.09.2017
Małgorzata Szymankiewicz "Rozciąganie pojęć"
27.05.2017 - 29.07.2017
Ruben Montini "One Person Protest"
27.05.2017 - 27.05.2017
Wielka 19
04.03.2017 - 06.05.2017
DYNAMIKA POGORSZEŃ
28.01.2017 - 25.02.2017
Witek Orski & Maria Toboła "Wirujący seks"
17.12.2016 - 14.01.2017
WGW 2016: Karol Radziszewski "Ali"
23.09.2016 - 19.11.2016
Małe formy rzeźbiarskie
19.06.2016 - 10.09.2016
Sławomir Pawszak "Gorąc"
12.03.2016 - 28.05.2016
Krzysztof Maniak "Przypomina mi się śnieg"
06.02.2016 - 05.03.2016
Lada Nakonechna, Zhanna Kadyrova "Eksperymenty" BWA Warszawa
05.12.2015 - 30.01.2016
WGW 2015: Ewa Axelrad "Minimalne, Konieczne, Obiektywnie Umiarkowane"
25.09.2015 - 21.11.2015
Małgorzata Szymankiewicz "Postprodukcja"
26.06.2015 - 12.09.2015
Joanna Janiak, Piotr C. Kowalski "Z natury rzeczy"
25.04.2015 - 13.06.2015
Iza Tarasewicz "Logistyka odzysku"
14.02.2015 - 19.04.2015
Karol Radziszewski "W cieniu płomienia"
29.11.2014 - 04.02.2015
WGW: Olga Mokrzycka-Grospierre, Nicolas Grospierre "Szkiełko w oku"
26.09.2014 - 22.11.2014
Jadwiga Sawicka "Fragmenty opowiadania"
24.05.2014 - 24.07.2014
Jakub Woynarowski "Saturnia Regna"
15.03.2014 - 17.05.2014
Sławomir Pawszak „Cannabis, whisky, ananas”
11.01.2014 - 08.03.2014
The Gardens. Laura Kaminskaite, Augustas Serapinas
23.11.2013 - 19.12.2013
Agnieszka Kalinowska "Ściana wschodnia"
27.09.2013 - 16.11.2013
Zuza Krajewska "Przesilenie"
29.06.2013 - 14.09.2013
WITHERED, Galeria Kisterem, Budapeszt
21.06.2013 - 15.08.2013
LITTLE WARSAW "Enter"
25.04.2013 - 21.06.2013
"Warszawa. Nazajutrz...." Galeria Vartai, Wilno
11.04.2013 - 11.05.2013
Samoorganizacja, część 2: New Roman
23.03.2013 - 20.04.2013
Ewa Axelrad "Warm Leatherette"
26.01.2013 - 20.03.2013
Samoorganizacja, część 1: Pewność
05.01.2013 - 19.01.2013
Ziemilski / Marriott / Koniec świata
21.12.2012 - 21.12.2012
Kama Sokolnicka "Zardzewiałe elementy naszego ogrodu"
28.09.2012 - 30.11.2012
"ALPHAVILLE" Griffin Artspace, Warszawa
28.09.2012 - 30.12.2012
Krystian TRUTH Czaplicki "The Changeling"
21.07.2012 - 09.08.2012
Adam Adach "Reprezentacja"
21.04.2012 - 07.07.2012
Małgorzata Szymankiewicz, Przemek Dzienis "Sub pop"
25.02.2012 - 14.04.2012
Nicolas Grospierre "Bank"
03.12.2011 - 11.02.2012
Tribute To Fangor
05.11.2011 - 20.11.2011
"Nowy porządek", Art Stations, Poznań
29.09.2011 - 09.02.2012
Wojtek Ziemilski "Nowy porządek" performance
23.09.2011 - 24.09.2011
Agnieszka Kalinowska „Wygasłe neony”
10.09.2011 - 30.10.2011
Jarosław Fliciński "Tego nikt do końca nie wie"
25.06.2011 - 28.08.2011
OTWARCIE "Plądrujemy ruiny rzeczywistości"
07.05.2011 - 11.06.2011

artyści
wystawyBWA Warszawa
wydarzenia
Targi
o nas

english version
Lada Nakonechna, Zhanna Kadyrova "Eksperymenty"

Lada Nakonechna i Zhanna Kadyrova to jedne z najciekawszych ukraińskich artystek młodego pokolenia. Od 10 lat, obok rozwijania indywidualnych karier, działają w ramach grupy artystycznej R.E.P. Powołana do życia jako odpowiedź na wydarzenia Pomarańczowej Rewolucji „Rewolucyjna Przestrzeń Eksperymentalna” zajmuje się problemami społecznymi i politycznymi, wprowadzając jednocześnie na konserwatywną scenę ukraińską praktyki z zakresu sztuki współczesnej.

Na roboczych stołach rozrzucone są fragmenty zdjęć przedstawiających ruiny. Sterty gruzu, desek i śmieci łączą się w jednolitą, bezkształtną masę bliską abstrakcji. Lada Nakonechna działa na wojennych zgliszczach i próbuje złożyć je z powrotem w jakąś racjonalną formę, coś, co nosiłoby jakiekolwiek znamiona utylitarności. To naprawianie rzeczywistości okazuje się jednak czynnością nie mającą najmniejszego sensu. Kompozycje ułożone fotografii najbardziej przypominają radziecki konstruktywizm.

W pokazanej w 2014 roku w Pinchuk Art Centre w Kijowie serii zdjęć „Eksperymenty” Zhanna Kadyrova stworzyła serię panoram Kijowa. Rytm życia miasta pełnego dymiących kominów i dźwigów budowlanych wydaje się niczym niezaburzony, ale na bezchmurnym, błękitnym niebie widać wybuchy. Czy to pokaz sztucznych ogni czy jednak atak rakietowy? W rzeczywistości eksplozje to ślady wytrawione przez kwas azotowy. Kadrova powtarza ten eksperyment chemiczny na panoramie Warszawy. Efekt jest równie nieprawdopodobny, co złowrogi.

Nakonechna i Kadyrova wielokrotnie pokazywały swoje prace w Polsce, m.in. na wystawach „Angry Birds” (2012) i „Gdyby dwa morza miały się spotkać” (2015) w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, “Ukrainian News” CSW Zamek Ujazdowski (2013) oraz „R.E.P. 10 lat. O metodzie” w Galerii Labirynt w Lublinie (2014).

Zhanna Kadyrova (ur. 1981) ukończyła Wydział Rzeźby w Państwowej Szkole Artystycznej im. Tarasa Szewczenki w Kijowie. Tworzy instalacje, rzeźby, fotografie i performance’y. W 2013 roku została laureatką PintchukArtCentre Prize, rok później zdobyła nagrodę specjalną Future Generation Art Prize. Swoje prace pokazywała m.in. na 55. i 56. Biennale Sztuki w Wenecji (Pawilon Ukrainy), Badischer Kunsverein w Karlsruhe.

Lada Nakonechna (ur. 1981) studiowała na Narodowej Akademii Sztuk Pięknych i Architektury w Kijowie. Tworzy rysunki, obiekty, instalacje i akcje w przestrzeni publicznej. W 2013 roku została laureatką PintchukArtCentre Special Prize. W 2014 roku została laureatką nagrody im. Kazimierza Malewicza ufundowanej przez instytut Polski w Kijowie. Wystawiała m.in. w National Art Museum of Ukraine w Kijowie, Kunstmuseum Wolfsburg (Germany) i Eigen+Art w Berlinie.

Dziekujęmy Annie Grzelewskiej i Ryszardowi Malarskiemu za pomoc w realizacji wystawy.