Po doskonale przyjętej wystawie Warm Leatherette z 2013 roku (jej fragmenty pokazywano później m.in. w warszawskim MSN, toruńskim CSW, a ostatnio w Pekinie na wystawie przygotowanej przez zespół Muzeum Sztuki w Łodzi) Ewa Axelrad wraca do BWA Warszawa. Jej nowy pokaz to reakcja na fenomen wybuchających globalnie coraz intensywniejszych protestów społecznych, a także próba refleksji na temat technik pacyfikowania jednostki czy porządkowania podobnych wystąpień. Axelrad jest daleka od prostolinijnego zaangażowania politycznego, bardziej interesuje ją badanie złożonych motywów sterujących zarówno buntownikami, jak i reprezentantami status quo. W rzeźbiarskich obiektach i instalacjach artystka buduje mocne obrazy-metafory, które tropią i odsłaniają paradoksalny scenariusz – gdy w reakcji na konflikt nasza potrzeba bezpieczeństwa i jasnych definicji przeradza się w autorepresję. Axelrad podejmuje tutaj swoje ulubione tematy: związków sfery wizualności z nowoczesnymi technikami represji, higieny z dyscypliną i porządkiem społecznym. Zarazem szuka odbicia globalnych procesów w jednostkowym doświadczeniu, przede wszystkim na poziomie indywidualnego ciała.
Ewa Axelrad – urodzona w 1984 roku, absolwentka ASP w Poznaniu oraz Royal College of Art w Londynie. Autorka instalacji, obiektów przestrzennych, fotografii, wideo. Jej prace często przybierają charakter interwencji typu site specific.
Wystawa w ramach
Warsaw Gallery Weekend
Wydarzenie towarzyszące:
sobota, 26.09.2015, 17:00–17:30
WOJTEK ZIEMILSKI
4’33”: Młode Pokolenie
performance: XS, ul. Narbutta 27a
transmisja on-line: BWA Warszawa
WIĘCEJ
fot.: Ewa Axelrad, "Anomalia", 2015, obiekt, ok. 60x60 cm, dzieło powstało dzięki 13. Edycji Przeglądu Sztuki SURVIVAL