BWA Warszawa
BWA Warszawa
WGW 2018: Agnieszka Brzeżańska, Jan Dobkowski, Zuza Krajewska "Boginie"
21.09.2018 - 27.10.2018
Jadwiga Sawicka "Odruchy protestu"
23.06.2018 - 31.07.2018
Ewa Ciepielewska "Zwierzęta wsparcia emocjonalnego"
12.05.2018 - 16.06.2018
FOAF: Jiří Thýn, Piotr Makowski, Witek Orski, "Linia"
07.04.2018 - 28.04.2018
Adam Adach "Demos i demony"
03.03.2018 - 04.04.2018
Agnieszka Kalinowska "Ciężka woda"
27.01.2018 - 28.02.2018
WGW 2017: Yann Gerstberger, Sławomir Pawszak, Hanna Rechowicz "Cudowne i pożyteczne"
22.09.2017 - 25.11.2017
WGW2017: WYKWITEX
22.09.2017 - 24.09.2017
"Living in a Material World" Paweł Dudziak, Adrian Kolerski, Michał Sroka, Eliasz Styrna, Katarzyna Szymkiewicz
02.09.2017 - 16.09.2017
Małgorzata Szymankiewicz "Rozciąganie pojęć"
27.05.2017 - 29.07.2017
Ruben Montini "One Person Protest"
27.05.2017 - 27.05.2017
Wielka 19
04.03.2017 - 06.05.2017
DYNAMIKA POGORSZEŃ
28.01.2017 - 25.02.2017
Witek Orski & Maria Toboła "Wirujący seks"
17.12.2016 - 14.01.2017
WGW 2016: Karol Radziszewski "Ali"
23.09.2016 - 19.11.2016
Małe formy rzeźbiarskie
19.06.2016 - 10.09.2016
Sławomir Pawszak "Gorąc"
12.03.2016 - 28.05.2016
Krzysztof Maniak "Przypomina mi się śnieg"
06.02.2016 - 05.03.2016
Lada Nakonechna, Zhanna Kadyrova "Eksperymenty"
05.12.2015 - 30.01.2016
WGW 2015: Ewa Axelrad "Minimalne, Konieczne, Obiektywnie Umiarkowane"
25.09.2015 - 21.11.2015
Małgorzata Szymankiewicz "Postprodukcja"
26.06.2015 - 12.09.2015
Joanna Janiak, Piotr C. Kowalski "Z natury rzeczy"
25.04.2015 - 13.06.2015
Iza Tarasewicz "Logistyka odzysku" BWA Warszawa
14.02.2015 - 19.04.2015
Karol Radziszewski "W cieniu płomienia"
29.11.2014 - 04.02.2015
WGW: Olga Mokrzycka-Grospierre, Nicolas Grospierre "Szkiełko w oku"
26.09.2014 - 22.11.2014
Jadwiga Sawicka "Fragmenty opowiadania"
24.05.2014 - 24.07.2014
Jakub Woynarowski "Saturnia Regna"
15.03.2014 - 17.05.2014
Sławomir Pawszak „Cannabis, whisky, ananas”
11.01.2014 - 08.03.2014
The Gardens. Laura Kaminskaite, Augustas Serapinas
23.11.2013 - 19.12.2013
Agnieszka Kalinowska "Ściana wschodnia"
27.09.2013 - 16.11.2013
Zuza Krajewska "Przesilenie"
29.06.2013 - 14.09.2013
WITHERED, Galeria Kisterem, Budapeszt
21.06.2013 - 15.08.2013
LITTLE WARSAW "Enter"
25.04.2013 - 21.06.2013
"Warszawa. Nazajutrz...." Galeria Vartai, Wilno
11.04.2013 - 11.05.2013
Samoorganizacja, część 2: New Roman
23.03.2013 - 20.04.2013
Ewa Axelrad "Warm Leatherette"
26.01.2013 - 20.03.2013
Samoorganizacja, część 1: Pewność
05.01.2013 - 19.01.2013
Ziemilski / Marriott / Koniec świata
21.12.2012 - 21.12.2012
Kama Sokolnicka "Zardzewiałe elementy naszego ogrodu"
28.09.2012 - 30.11.2012
"ALPHAVILLE" Griffin Artspace, Warszawa
28.09.2012 - 30.12.2012
Krystian TRUTH Czaplicki "The Changeling"
21.07.2012 - 09.08.2012
Adam Adach "Reprezentacja"
21.04.2012 - 07.07.2012
Małgorzata Szymankiewicz, Przemek Dzienis "Sub pop"
25.02.2012 - 14.04.2012
Nicolas Grospierre "Bank"
03.12.2011 - 11.02.2012
Tribute To Fangor
05.11.2011 - 20.11.2011
"Nowy porządek", Art Stations, Poznań
29.09.2011 - 09.02.2012
Wojtek Ziemilski "Nowy porządek" performance
23.09.2011 - 24.09.2011
Agnieszka Kalinowska „Wygasłe neony”
10.09.2011 - 30.10.2011
Jarosław Fliciński "Tego nikt do końca nie wie"
25.06.2011 - 28.08.2011
OTWARCIE "Plądrujemy ruiny rzeczywistości"
07.05.2011 - 11.06.2011

artyści
wystawyBWA Warszawa
wydarzenia
Targi
o nas

english version
Iza Tarasewicz "Logistyka odzysku"

Logistyka odzysku to „proces planowania, wdrażania i kontrolowania skutecznego i efektywnego ekonomicznie przepływu surowców i gotowych produktów od miejsca konsumpcji do miejsc pochodzenia w celu odzyskania wartości”. Ten rodzaj aktywności jest od dawna obecny w praktyce twórczej Izy Tarasewicz. Urodzona w 1981 roku artystka, absolwentka ASP w Poznaniu, konsekwentnie wykorzystuje podstawowe tworzywa (glina, gips, beton, sól, złoto, skorodowana stal, szkło, asfalt, tłuszcz zwierzęcy, skóra, futro, jelita, plastelina, włókna roślinne, pył roślinny i popiół; ostatnio na wystawie w Antwerpii hodowała grzybnię), łącząc je ze sobą i znajdując dla nich nowe zastosowania. W jej realizacjach spotykają się przedmiot, przestrzeń, diagram, rysunek i działanie performatywne.
Prace w BWA Warszawa pochodzą z jednego kręgu tematycznego, z wystaw „The Strange Attractors” w Instytucie Polskim w Berlinie, „Collaborating Objects Radiating Environments” w Künstlerhaus Bethanien w Berlinie oraz „By The Apparent Impossibility Of Arranging Signs” w Arsenale w Białymstoku i „The Means, The Milieu” w Objectif Exhibitions w Antwerpii. „Logistyka odzysku” to kolejna propozycja recyklingu elementów. „Używam komponentów, które nadają się do ponownego wykorzystania – mówi Tarasewicz. – Cechą moich prac jest maksymalne wykorzystanie materiału z uwzględnieniem jego minimalnego przetworzenia (proste sposoby na transformację, minimalna interwencja)”. Używa ponownie tych samych podpór, pojemników, wieszaków, armatur, półek, mebli. Materiały są przez nią powtórnie „przetrawiane”, a rzeźby są narzędziami, dzięki którym następuje „transport energii i informacji”. Podkreślając wagę samego procesu tworzenia, artystka udostępnia na swojej stronie internetowej dokumentację z pracy w pracowni.
„Logistyka odzysku” składa się z trzech głównych prac stanowiących stelaże i podpory dla mniejszych rzeźb. Pierwsza kompozycja to plątanina lin z włókna konopnego i kauczuku zawieszonych między dwoma metalowymi ramami – krzyżakami montowanymi na wcześniejszych wystawach pod sufitem. Następne dzieło to „SKU”, abstrakcyjny trójwymiarowy kod, funkcjonalny nośnik informacji i tożsamości zrobiony z cienkiego roślinnego „płótna” pociętego we wstęgi różnej szerokości. Charakter tej pracy zbliżony jest do dekoracyjnych pasków umieszczanych niekiedy w drzwiach mieszkań. Ostatnia praca to ażurowa konstrukcja z metalu pokrytego włóknami roślinnymi, zastosowana jako oparcie dla innych obiektów i rzeźb pochodzących z wcześniejszych okresów twórczości, gdy Tarasewicz przebywała na rezydencjach artystycznych w Gruzji, Berlinie oraz pracowała nad wystawą w Objectif Exhibitions w Antwerpii.
Każdy, kto śledzi aktualne życie artystyczne, może zauważyć narastającą nadprodukcję sztuki. Tarasewicz, świadoma tego, od kilku lat minimalizuje użycie materiałów i – w efekcie – dzieł. Ta, zaskakująca u twórcy, decyzja ma więcej powodów. Od prozaicznych, związanych z koniecznością przechowywania tego, co się „wyprodukuje”, do aspektu ekologicznego, buntu wobec niepokornego nadużywania materii. Tarasewicz stosuje politykę jak najmniejszej straty i włączenia jak najwięcej w ponowny obieg. To kwestie odnoszące się nie tylko do fizyczności jej dzieł, ale również poziomu idei. Tarasewicz promuje koncepcję odzysku starych tematów.