BWA Warszawa
BWA Warszawa
Mateusz Sarzyński & Konrad Żukowski „Światowstręt”
14.02.2020 - 28.03.2020
Márton Nemes & Małgorzata Szymankiewicz "Falling Out of Rhythm"
29.11.2019 - 08.02.2020
WGW 2019: BOWNIK "Kolory straconego czasu"
20.09.2019 - 23.11.2019
"Boli mnie, gdy się śmieję"
05.07.2019 - 11.09.2019
Martyna Czech, Leszek Knaflewski "Nic nas nie łączy"
25.05.2019 - 30.06.2019
FOAF 2019: BWA Warszawa hosting Gianni Manhattan (Vienna) + Kristina Kite (LA)
06.04.2019 - 11.05.2019
Witek Orski "Wolałbym o tym nie mówić"
14.02.2019 - 30.03.2019
Między Zbawieniem a Konstytucją
11.11.2018 - 05.01.2019
WGW 2018: Agnieszka Brzeżańska, Jan Dobkowski, Zuza Krajewska "Boginie"
21.09.2018 - 27.10.2018
Jadwiga Sawicka "Odruchy protestu"
23.06.2018 - 31.07.2018
Ewa Ciepielewska "Zwierzęta wsparcia emocjonalnego"
12.05.2018 - 16.06.2018
FOAF: Jiří Thýn, Piotr Makowski, Witek Orski, "Linia"
07.04.2018 - 28.04.2018
Adam Adach "Demos i demony"
03.03.2018 - 04.04.2018
Agnieszka Kalinowska "Ciężka woda"
27.01.2018 - 28.02.2018
WGW 2017: Yann Gerstberger, Sławomir Pawszak, Hanna Rechowicz "Cudowne i pożyteczne"
22.09.2017 - 25.11.2017
WGW2017: WYKWITEX
22.09.2017 - 24.09.2017
"Living in a Material World" Paweł Dudziak, Adrian Kolerski, Michał Sroka, Eliasz Styrna, Katarzyna Szymkiewicz
02.09.2017 - 16.09.2017
Małgorzata Szymankiewicz "Rozciąganie pojęć"
27.05.2017 - 29.07.2017
Ruben Montini "One Person Protest"
27.05.2017 - 27.05.2017
Wielka 19
04.03.2017 - 06.05.2017
DYNAMIKA POGORSZEŃ
28.01.2017 - 25.02.2017
Witek Orski & Maria Toboła "Wirujący seks"
17.12.2016 - 14.01.2017
WGW 2016: Karol Radziszewski "Ali"
23.09.2016 - 19.11.2016
Małe formy rzeźbiarskie
19.06.2016 - 10.09.2016
Sławomir Pawszak "Gorąc"
12.03.2016 - 28.05.2016
Krzysztof Maniak "Przypomina mi się śnieg"
06.02.2016 - 05.03.2016
Lada Nakonechna, Zhanna Kadyrova "Eksperymenty"
05.12.2015 - 30.01.2016
WGW 2015: Ewa Axelrad "Minimalne, Konieczne, Obiektywnie Umiarkowane"
25.09.2015 - 21.11.2015
Małgorzata Szymankiewicz "Postprodukcja"
26.06.2015 - 12.09.2015
Joanna Janiak, Piotr C. Kowalski "Z natury rzeczy"
25.04.2015 - 13.06.2015
Iza Tarasewicz "Logistyka odzysku"
14.02.2015 - 19.04.2015
Karol Radziszewski "W cieniu płomienia"
29.11.2014 - 04.02.2015
WGW: Olga Mokrzycka-Grospierre, Nicolas Grospierre "Szkiełko w oku"
26.09.2014 - 22.11.2014
Jadwiga Sawicka "Fragmenty opowiadania"
24.05.2014 - 24.07.2014
Jakub Woynarowski "Saturnia Regna"
15.03.2014 - 17.05.2014
Sławomir Pawszak „Cannabis, whisky, ananas”
11.01.2014 - 08.03.2014
The Gardens. Laura Kaminskaite, Augustas Serapinas
23.11.2013 - 19.12.2013
Agnieszka Kalinowska "Ściana wschodnia"
27.09.2013 - 16.11.2013
Zuza Krajewska "Przesilenie"
29.06.2013 - 14.09.2013
WITHERED, Galeria Kisterem, Budapeszt
21.06.2013 - 15.08.2013
LITTLE WARSAW "Enter"
25.04.2013 - 21.06.2013
"Warszawa. Nazajutrz...." Galeria Vartai, Wilno
11.04.2013 - 11.05.2013
Samoorganizacja, część 2: New Roman
23.03.2013 - 20.04.2013
Ewa Axelrad "Warm Leatherette"
26.01.2013 - 20.03.2013
Samoorganizacja, część 1: Pewność
05.01.2013 - 19.01.2013
Ziemilski / Marriott / Koniec świata
21.12.2012 - 21.12.2012
Kama Sokolnicka "Zardzewiałe elementy naszego ogrodu"
28.09.2012 - 30.11.2012
"ALPHAVILLE" Griffin Artspace, Warszawa BWA Warszawa
28.09.2012 - 30.12.2012
Krystian TRUTH Czaplicki "The Changeling"
21.07.2012 - 09.08.2012
Adam Adach "Reprezentacja"
21.04.2012 - 07.07.2012
Małgorzata Szymankiewicz, Przemek Dzienis "Sub pop"
25.02.2012 - 14.04.2012
Nicolas Grospierre "Bank"
03.12.2011 - 11.02.2012
Tribute To Fangor
05.11.2011 - 20.11.2011
"Nowy porządek", Art Stations, Poznań
29.09.2011 - 09.02.2012
Wojtek Ziemilski "Nowy porządek" performance
23.09.2011 - 24.09.2011
Agnieszka Kalinowska „Wygasłe neony”
10.09.2011 - 30.10.2011
Jarosław Fliciński "Tego nikt do końca nie wie"
25.06.2011 - 28.08.2011
OTWARCIE "Plądrujemy ruiny rzeczywistości"
07.05.2011 - 11.06.2011

artyści
wystawyBWA Warszawa
wydarzenia
Targi
o nas

english version
"ALPHAVILLE" Griffin Artspace, Warszawa
Alex Hudzik "Miasto w soczewce"
Exkluziv, 11.2012

W warszawskiej Hali Koszyki odbywa się wystawa dająca nadzieję, że to historyczne miejsce znów zacznie żyć – choćby i dla sztuki.

Secesja Paryża wschodu, wojenna pożoga, spisanie na straty przez partyjnych działaczy od kultury, nadejście dewelopera, który ma obiekt restaurować - Hala Targowa Koszyki skupia historię warszawskiej architektury jak w soczewce. A historia ta przypomina nieco filmową tragifarsę Jean Luca Godarda o technokratycznej utopii Alphaville. Alphaville to miasto, w którym nie ma przeszłości, uczuć i emocji, a człowiek doskonali się w tylko w jednym i jedynie słusznym kierunku mechanicznej perfekcji – wystawa „Alphaville” jest zatem krytyczną wizją historii polskich zabytków w oczach kuratorów: Michała Suchory, Justyny Kowalskiej i Tomasza Platy.

Do zamkniętej na cztery spusty hali kuratorzy zaprosili artystów, którzy w większości przygotowali prace specjalnie na te okazję. W największej z sal sąsiadują ze sobą olbrzymie białe kuby Krystiana Trutha Czaplickiego i gigantyczny baner „Powiedz, co chcesz” Jarosława Flicińskiego. Praca pierwsza odwołuje się do zachwytu technologią i modernistycznych rzeźb - zimnych, jakby wyzutych z emocji. Styropian, z którego wykonano dopowiada, że ten zachwyt skończył się wraz z docieplaniem wszystkiego, nawet zabytków, białymi taflami podłego materiału. Fliciński rozwiesza błękitna kurtynę, za którą skrywa się dalsza część Koszyków, dziś jeszcze nieodbudowana, lecz (podobno) czekająca na rychłą rewitalizację. Nastrój rodem z horroru tworzy praca Kamy Sokolnickiej. Po schodkach dostajemy się do piwnicy bez światła, po omacku docieramy do trzewi budynku. W mrocznej sali delikatna żarówka oświetla tylko jeden punkt, smolisty okrąg i wystającą z niego drabinę, tak jakby nawet w tym miejscu istniało jeszcze jedno, kolejne wyjście.

„Alhpaville” jest godna uwagi nie tylko ze względu na doskonałe prace ciasno spięte kuratorską klamrą. Właścicielem, który udostępnił przestrzeń na wystawę (i być może przyłoży się do rewitalizacji Koszyków) jest spółka Griffin, ta sama, którą niedawno okrzyknięto bezdusznym inwestorem i kapitalistycznym krwiopijcą, odbierającym Muzeum Sztuki Nowoczesnej pawilon Emilii. Ciekawe, czym nas jeszcze zadziwi.

exklusiv.pl/miasto_w_soczewce-s386.html



Powrót